هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چه روش هایی برای ساخت تخته وایت برد وجود دارد؟ + آموزش قدم به قدم

ساخت تخته وایت برد

آیا تا به حال برای مطالعه یا تدریس با شکل مواجه شده اید؟ معمولا افرادی که در خانه و کلاس های آنلاین تدریس می کنند.  برای این کار مشکلات زیادی دارند. بهترین راه حل برای این کار، استفاده از تخته وایت برد است.  اما تابلو های وایت برد بزرگ معمولا گران قیمت هستند . استفاده از آن ها در خانه بصرفه نیست. تخته وایت بردها ابزار پرکاربردی هستند که در محل کار، مدرسه ها، دانشگاه و کلاس های آموزشی استفاده می شوند. پس بهترین راه برای داشتن وایت برد چیست؟ ساخت تخته وایت برد بهترین  و بصرفه ترین راه برای داشتن یک تابلو است. در ادامه با روش های ساخت وایت برد آشنا خواهید شد.

وایت برد

 

استفاده از وایت برد در شرکت ها

تخته وایت برد چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو های وایت برد کاربرد های گسترده ای دارند . می توانند در مدارس، دانشگاه ها، منازل و ادارات استفاده شوند. می توانید روی آن ها مطالب درسی، برنامه های روزانه یا هر نوع شکل و نقاشی را یادداشت کنید. تخته های وایت برد را می توان به صورت آماده و پیش ساخته تهیه کرد.  اما هر چه سایز آن ها بالا می رود، قیمتشان نیز افزایش می یابد.

ممکن است برای برخی از افراد این قیمت ها اقتصادی نباشد . بخواهند که خودشان ساخت تخته وایت برد را امتحان کنند.

خوشبختانه راه های مختلف و اقتصادی وجود دارد که از آن ها می توانید برای ساختن تخته وایت برد استفاده کنید. در ادامه به روش های ساخت این تابلو ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : نحوه انتخاب مناسب ترین تخته وایت برد مدرسه

روش های مختلف برای ساخت تخته  برد

تابلو های وایت برد انواع مختلفی دارند و برای ساخت هر کدام باید از روش های متفاوتی استفاده کرد. به طور کلی، ساخت تخته وایت برد در انواع زیر امکان پذیر است:

  • تابلو وایت برد ام دی اف
  • تابلو وایت برد مغناطیسی
  • تخته وایت برد با طلق

اگر علاقه به ساخت وایت برد دارید.  بسته به در دسترس بودن لوازم مورد نیاز، می توانید از روش های ذکر شده استفاده کنید.

تخته وایت برد جدید

روش خانگی ساخت وایت برد

ساخت تخته وایت  با ام دی اف

برای ساختن این تخته وایت برد به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

  • رنگ سفید
  • مته پنج میلی متری
  • رزین وایت برد دو قسمتی
  • ورق ام دی اف با ضخامت کم

در ابتدا باید سطح ام دی اف کاملا سمباده زده شود و صاف شود.  تا بتوان آن را به رنگ سفید درآورد. از یک کاتالیزور برای آماده کردن رزین استفاده کنید . آن را با غلتک روی سطح سفید بمالید. سپس باید صبر کنید تا خشک شود. تابلو شما آماده استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید : آشنایی با تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی و کاربرد آن

تابلو وایت برد مغناطیسی را چگونه می توان ساخت؟

برای ساخت این تابلو شما به سنباده، اره گردبر، مداد، نوار آهنربا و چوب پنبه نیاز خواهید داشت.

در مرحله اول ساخت تخته وایت برد بزرگ یک ورق گالوانیزه تهیه کنید . یک قطعه از چوب پنبه را برای آن با استفاده از اره گردبر برش دهید. از آهن ربا برای چسباندن آن به سطوح فلزی استفاده کنید. سپس باید تخته و ورق گالوانیزه را به هم بچسبانید. هر زمان چسب خشک شد، تخته آماده خواهد بود.

ساخت تخته وایت برد

 

ساخت تخته وایت برد بزرگ

بیشتر بخوانید : تاثیر تخته وایت برد شیشه ای برای کودکان در کاهش استرس آن ها

ساخت تابلو با استفاده از طلق

این نوع از تابلو وایت برد زیاد مورد استقبال قرار می گیرد اما برای کلاس های درس مناسب خواهد بود. شما به یک تکه مقوا، قیچی، کاغذبر، نوار چسب شفاف، کاغذ و طلق نیاز خواهید داشت. مقوا را به ابعاد دلخواه خود برش بزنید . یک طرف آن را کاملا به چسب آغشته کنید.

سپس از کاغذ سفید روی آن استفاده کنید.  تا به خوبی بچسبند. در مرحله بعدی نوبت به چسباندن طلق می رسد . که کاملا باید روی صفحه فیکس شود. تخته آماده خواهد بود. فقط باید دقت کنید که ضخامت تخته را کمی بیشتر کنید تا نوشتن روی آن راحت تر باشد.

ساخت تخته وایت برد1402

انواع تابلو وایت برد و ساخت تخته وایت برد شیشه ای

 

آیا می توان با مواد بازیافتی وایت برد ساخت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله . تابلو های وایت برد با استفاده  از مواد بازیافتی مانند شیشه و پلاستیک قابل ساختن هستند. برای ساخت تخته وایت برد با شیشه، به یک قطعه شیشه نیاز خواهید داشت. که می توانید آن را به اندازه دلخواه برش دهید. سپس سطح آن را کاملا تمیز کنید تا هیج لکه ای باقی نماند. در نهایت باید از یک اسپری سفید استفاده کنید . تمامی سطح شیشه را با آن رنگ کنید. اگر بتوانید از مواد بازیافتی استفاده کنید، کمک بسیار زیادی به محیط زیست خواهید کرد. 

کدام یک را باید بخرید؟

این امر بستگی به این دارد که چه میزان از این محصول استفاده می کنید.  اینکه آیا نیاز به جابجایی تخته دارید یا خیر. بررسی تفاوت تخته وایت برد معمولی با مغناطیسی در انتخاب درست کمک بسیاری به شما می کند. اما اگر تخته وایت برد را زیاد جابجا نمی کنید و نیازی به لوازم جانبی مغناطیسی ندارید.  به سراغ وسایل غیر مغناطیسی بروید. آن ها ارزان تر هستند . از نظر اقتصادی برای افرادی که زیاد از این محصولات استفاده نمی کنند توصیه می شوند. با این حال، اگر نیاز دارید که تخته برای مدت طولانی دوام داشته باشد . نوع مغناطیسی آن را تهیه کنید. این نوع محصولات بیشتر عمر خواهند کرد . می توان سال های زیادی از آن ها بهره برد.

تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی علاوه بر نشکن بودن دارای خاصیت مغناطیسی نیز هستند. این مسئله به این معنا است که شما می توانید به راحتی نوت های مختلف را روی کاغذ بنویسید . آن ها را به وسیله آهن ربا به این تخته ها وصل کنید. در واقع شما علاوه بر نوشتن روی تخته های وایت برد مغناطیسی می توانید از آن ها به عنوان تابلو اعلانات نیز استفاده کنید.

با خرید اینترنتی تخته وایت برد، راه حل همیشه پیش روی شماست

در زمان حل یک چالش یا مسئله باید بتوان بهترین راه حلی که با تمامی اعضای تیم به آن دست پیدا کردیم را در معرض دید قرار دهیم تا در زمان نیاز به آن ها رجوع کنیم. بنابراین با توجه به نیاز خود می توان تخته وایت بردهای مختلف را در ابعاد کوچک، متوسط و یا بزرگ خریداری کرد.

جمع بندی

تجزیه و تحلیل پاسخ سوال تابلو اعلانات از کجا بخرم برای جلوگیری از ضررهای مادی در آینده ضروری است. این نوع تابلوها در مراکز آموزشی، شرکت ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. از آن ها می توانید ، برای قرار دادن برنامه کاری و تقویم استفاده کنید. قبل از تهیه این محصولات مراکزی که در زمینه فروش آن ها مشغول به فعالیت هستند را مورد بررسی قرار دهید. اما اگر شما به دنبال تنوع بالا هستید . خرید اینترنتی گزینه مناسب ‌تری به شمار می‌ رود.

بیشتر بخوانید : تابلو اعلانات از کجا بخرم که با کیفیت باشد؟

admin

یک نظر

  • عي گفت:

    سلام اجازه هست عكس از اين صفحه براي استفاده شخصي دانلود كرد؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    باز کردن گفتگو...
    نیاز به مشاوره دارید؟
    سلام،
    چطور میتونم کمکتون کنم؟