هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روش هایی که باید برای تمیز کردن تخته وایت برد های قدیمی بدانید

تمیز کردن تخته پاک کن

برای تمیز کردن تخته وایت برد های قدیمی بهتر است از روش های اصولی این کار استفاده شود. اما در ابتدا توصیه می شود که تخته وایت برد شیشه ای  یا جدید خود را همیشه و به طور منظم تمیز کنید تا از ایجاد لکه های سخت و زیاد جلوگیری کنید تا در نهایت این کار را راحت تر انجام دهید. برای اطلاع از راه های تمیز کردن تخته های وایت برد قدیمی تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

خرید تخته وایت برد پایه دار

تمیز کردن تخته وایت برد های قدیمی

 

بهترین روش های تمیز کردن تخته وایت برد های قدیمی

برای تمیز کردن تخته وایت برد های قدیمی بهتر است نکات خاصی را رعایت کنید تا از آسیب به سطح آنها جلوگیری شود. در ادامه به بررسی بهترین روش های تمیز کردن تخته وایت برد قدیمی خواهیم پرداخت:

  • استفاده از تخته پاک کن خشک یا پارچه نرم

برای پاک کردن نوشته های خشک شده روی تخته یا پاک کردن ماژیک غیر وایت برد، از تخته پاک کن خشک یا پارچه نرم استفاده کنید.

  • اسپری تمیز کننده تخته

اسپری های تمیزکننده تخته وایت برد معمولأ موجب پاک شدن بهتر و زیبایی سطح تخته می شوند. این اسپری ها دارای الکل بوده و معمولأ یک پارچه تمیز و نرم همراه دارند.

  • محلول ملایم تمیز کننده

محلول پاک کننده تخته وایت برد به عنوان یکی از بهترین روش های تمیز کردن تخته وایت برد های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول پاک کننده در بازار موجود است می توانید آن را تهیه کنید. قبل از مصرف حتما دستورالعمل تولید کننده آن را مطالعه کرده و دقت کنید که مقدار مناسبی از محلول را برای تمیز کردن تخته استفاده کنید.

  • آب و پارچه نرم

پارچه نرم را به آب مرطوب کرده و با دقت نوشته های خشک شده را پاک کنید. از اشباع کردن پارچه با آب خودداری کنید تا به سطح تخته آسیب نرسد. سپس با پارچه خشک تخته را پاک کنید.

  • اسکراپ نرم

در صورتی که نوشته ها به طور عمیق در سطح تخته جا مانده اند، از اسکراب نرم (مانند اسفنج نرم یا پارچه مخصوص) با ملایمت استفاده کنید. این روش را با دقت انجام دهید تا سطح تخته خراب نشود.

تمیز کردن تخته پاک کن

تمیز کردن تخته پاک کن

بیشتر بخوانید : چه روش هایی برای ساخت تخته وایت برد وجود دارد؟ + آموزش قدم به قدم

چگونه تخته پاک کن را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن تخته پاک کن، علاوه بر مراقبت منظم، لازم است از روش های صحیح برای این کار استفاده کنید تا به حفظ کیفیت و عمر مفید تخته پاک کن و تخته وایت برد کمک کنید. در ادامه روش هایی برای تمیز کردن تخته پاک کن آورده شده است:

  • استفاده از اسپری تخته پاک کن

برخی از تخته پاک کن ها دارای اسپری مخصوص خود هستند که می تواند به تمیز کردن بهتر آن کمک کند. اسپری را روی تخته پاک کن اسپری کرده و سپس با یک پارچه تمیز کنید.

  • شتسشوی تخته پاک کن

تخته پاک کن را می توان با آب و مقداری مایع ظرفشویی به خوبی شست تا کاملا تمیز شود.

  • محلول تمیز کننده و برس

می توان از محلول پاک کننده تخته وایتبرد، برای تمیز کردن تخته پاک کن نیز استفاده کرد؛ به این صورت که محلول را روی تخته پاک کن ریخته و به کمک یک برس چندین بار روی آن بکشید تا به خوبی تمیز شود.

  • آب پر فشار

یکی دیگر از روش های ساده تمیز کردن تخته پاک کن این است که آن را زیر آب پر فشار بگیرید تا خوب شسته و تمیز شود.

  • استفاده از خمیر دندان

یک راه ساده دیگر این است که مقداری مایع خمیر دندان را روی تخته پاک کن ریخته و با یک دستمال مرطوب به خوبی ماساژ داده تا کاملا تمیز شود.

استفاده از الکل: برای تمیز کردن تخته پاک کن می توان مقداری الکل روی دستمال کاغذی ریخت و روی تخته پاک کن کشید تا لکه های آن را به خوبی از بین ببرد.

تمیز کردن تخته پاک کن

تمیز کردن تخته وایتبرد

بیشتر بخوانید : تخته وایت برد مغناطیسی همه کاره و مقرون به صرفه

جمع بندی

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن تخته وایت برد های قدیمی از مواد شوینده قوی و ابزارهای تیز و سخت استفاده نکنید.  تا به سطح تخته وایت برد آسیبی مانند خط و خش وارد نشود. همچنین، لازم است پس از تمیز کردن، تخته پاک کن و تخته وایتبرد را کاملا خشک کنید تا از خوردگی و آسیب های جدی تر به سطح آنها جلوگیری شود.

 

بیشتر بخوانید : تخته وایت برد شیشه ای چیست؟

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن گفتگو...
نیاز به مشاوره دارید؟
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟