هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هر آنچه باید درباره تخته شیشه ای وایت برد بدانید

تخته وایت برد شیشه ای

تخته های وایت برد به دلیل داشتن کارکرد بهتر و هزینه مقرون به صرفه جایگزین تخته های گچی شدند. این تخته های  راه زیادی را طی کردند و امروزه این محصولات در شکل ها، رنگ ها و اندازه های گوناگون در دسترس هستند. تخته شیشه ای وایت برد دوام بیشتری نسبت به دیگر هم نوعان خود دارد؛ به همین دلیل محبوب تر است. در ادامه بیشتر با ویژگی های تخته های شیشه ای وایتبرد آشنا می شویم.

تخته شیشه ای وایت برد چیست؟

تخته های وایتبرد انواع مختلفی دارند. تفاوت مواد اولیه استفاده شده برای تولید محصول، روی کیفیت، دوام و طول عمر تخته وایت برد اثر می گذارد. برای تولید تخته وایت برد شیشه ای از شیشه هایی با شفافیت بالا استفاده می کنند. این شیشه ها ایمن و مقاوم هستند، به راحتی شکسته نمی شوند و رد ماژیک های وایت برد روی آن ها باقی نمی ماند.

تخته وایت برد شیشه ای جدید

شناخت ویژگی های تخته شیشه ای وایتبرد

بیشتر بخوانید : تخته وایت برد ساده چیست؟

خداحافظی با مشکلات قدیمی تخته های وایت برد

تخته  وایت برد شیشه ای مانند تخته های مغناطیسی نور را با شدت زیاد بازتاب نمی دهند؛ به همین دلیل در طولانی مدت چشم را خسته نمی کنند. یکی از مشکلاتی که برای تخته های وایت برد مغناطیسی مطرح می شد، ناخوانایی متون نوشته شده با رنگ های گرم مانند رنگ قرمز بود. تخته های وایت برد شیشه ای به دلیل بازتاب ملایم نور، چنین مشکلاتی نخواهند داشت.

در گذشته از شیشه های سکوریت برای تولید تخته شیشه ای وایتبرد استفاده می کردند. این شیشه ها مقاومت بالایی داشتند؛ ولی با گذر زمان مات و کدر می شدند. با استفاده از شیشه های شفاف برای تولید این نوع تخته های وایتبرد، مشکل مات و کدر شدن شیشه بعد از استفاده طولانی مدت از ماژیک های وایت برد به طور کامل بر طرف شد.

ایجاد هارمونی با دکوراسیون اتاق

تخته های وایتبرد در دو نوع دیواری و پایه دار تولید می شوند. مدل های دیواری ثابت هستند و اندازه های گوناگونی دارند. برای تخته شیشه ای وایت برد دیواری می توان چهارچوب هایی از جنس چوب یا فلز در نظر گرفت. وجود قاب دور تخته وایت برد زیبایی محصول را بیشتر کرده و کارایی آن را بهبود می بخشد؛ البته امکان خریداری محصولاتی بدون چهارچوب نیز وجود دارد.

مدل های پایه دار قابلیت حمل دارند. در اتاق هایی که دیوار فضای خالی کافی برای نصب تخته وایت برد ندارد، مدل های پایه دار انتخاب مناسبی هستند. استحکام و کارایی تخته های وایتبرد شیشه ای و پایه دار تفاوتی با مدل های ثابت و دیواری ندارد.

تخته وایت برد شیشه ای

مزیت تخته وایتبرد شیشه ای نسبت به مدل های قدیمی

ویژگی های خاص تخته وایت برد شیشه ای

برای کارایی بیشتر، برخی مدل های تخته شیشه ای وایت برد خاصیت مغناطیسی دارند. از تخته های شیشه ای مغناطیسی می توان به انواع تابلویی برای نسبت یادداشت ها استفاده کرد. مدل های مغناطیسی هیچ ضعفی نسبت به دیگر تخته های وایت برد شیشه ای ندارند.

برخلاف تخته های وایت برد مغناطیسی قدیمی، نیازی نیست تخته های شیشه ای به سرعت پاک شوند. اگر ماژیک روی تخته های شیشه ای باقی بماند، مشکلی برای صفحه تخته وایتبرد پیش نمی آید. در صورت باقی ماندن لک ماژیک وایتبرد و کثیف شدن شیشه، با کمک شیشه پاک کن و دستمالی تمیز و بدون پرز، سطح شیشه مثل روز اول تمیز می شود.

بیشتر بخوانید : آشنایی با تخته وایت برد مدیریتی و کاربرد های آن

نگهداری از تخته های وایتبرد شیشه ای

نگهداری از تخته های شیشه ای سخت نیست. تنها مواردی که باید در زمان استفاده از تخته وایتبرد شیشه ای در نظر داشته باشید، دور نگه داشتن وسایل سنگین از تخته است. این لوازم می توانند باعث شکسته شدن شیشه شوند؛ همین طور از اجسام نوک تیز یا سخت که شیشه تخته وایت برد را خراش می دهند، استفاده نکنید.

تخته شیشه ای وایت برد

روش نگهداری از تخته های وایتبرد شیشه ای

جمع بندی

 تخته های گچی هزینه زیادی داشتند؛ زیرا گچ ها با سرعت بالایی مصرف می شدند. در زمان استفاده از تخته های گچی، خرده های گچ روی سطح زمین اطراف تخته می ریختند یا لباس اشخاص را کثیف می کردند. تمام این مشکلات سبب شد تا تخته های وایت برد به عنوان جایگزین هایی برای تخته های گچی تولید شوند.

از سال ۱۹۵۰ میلادی که اولین تخته های وایت برد وارد بازار شدند، این محصولات پیشرفت زیادی را تجربه کردند. یکی از نمونه تخته های وایت برد جدید که نقص تخته های مغناطیسی را ندارد، تخته شیشه ای وایت برد می باشد. این محصول باید از شیشه های با کیفیت و شفاف تولید شود تا کارایی مطلوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  نحوه انتخاب قیمت تخته وایت برد مناسب

 

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن گفتگو...
نیاز به مشاوره دارید؟
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟