هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تخته وایت برد ساده چیست؟

تخته وایت برد

در گذشته معلمان برای آموزش درس به دانش آموزان از یک تخته سیاه و گچ استفاده می کردند. نوشتن با گچ و پاک کردن آن باعث پراکنده شدن ذرات آن بر روی هوا می شود. همین امر باعث به وجود آمدن برخی بیماری های تنفسی، حساسیت و برخی از بیماری های پوستی برای معلمان یا دانش آموزان می شد. اما با مرور زمان، تخته سفید یا تخته وایت برد ساده جای این گونه تخته ها را در کلاس درس گرفت.

این وسیله توسط مارتین هیت عکاس ابداع شد. ایده این نوع تخته زمانی به ذهن مارتین خطور کرد که روزی پیامی را با ماژیک بر روی نگاتیو فیلم نوشت و متوجه شد که آن پیام به وسیله یک دستمال خیس  قابل پاک شدن است. متاسفانه اولین نمونه ساخته شده توسط او در آتش سوخت و از بین رفت. مارتین مجبور شد طرح خود را به دری مارک بفروشد. سرانجام دری مارک توانست تخته وایت برد را تولید و به جهان معرفی کند.

تخته وایت برد

تخته وایت برد ساده

مزایای استفاده از تخته وایت برد ساده

  • با استفاده از ماژیک های مخصوص می توان بر روی این گونه تخته ها نوشت. این ماژیک ها برای معلمان و دانش آموزان ایجاد حساسیت نمی کنند . استفاده از آن ها باعث بروز هیچ گونه بیماری نخواهد شد.
  • به علت سطح یک دست و سفید این تخته ها، می توان با استفاده از ویدئو پروژکتورها انواع فیلم ها را جهت آموزش بهتر دانش آموزان یا دانشجویان به نمایش درآورد.
  • نوشتن و آموزش با استفاده از تخته وایت برد ها بسیار سریع و آسان گردیده است.
  • این تخته سفید ها دارای ماژیک های رنگی گوناگونی هستند.
  • نوشته روی آن ها به راحتی پاک و تمیز می شود.
  • همچنین دارای اندازه های مختلفی هستند.
  • این تخته ها وزن سبکی دارند و به راحتی می توان آن ها را جا به جا نمود.

بیشتر بخوانید : تخته وایت برد آباد برد

تخته وایت برد ساده برای آموزش

آموزش راحت و سریع

انواع تخته وایت بردهای شیشه ای

تخته های وایت برد شیشه ای در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند. مهم ترین مسئله ای که در زمان خرید این تخته ها باید به آن دقت داشته باشید جنس شیشه و مرغوبیت آن است. تخته های وایت برد شیشه ای بر اساس نوع شیشه به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

تخته وایت برد شیشه ای معمولی

جنس شیشه استفاده شده در این گلس بردها معمولی است . مقاومت و استحکام بالایی ندارد. تخته وایت بردهای معمولی قیمت ارزانی دارند .  همین مسئله نیز باعث شده تا تعداد افراد زیادی خواهان خرید آن ها را باشند.

تخته وایت برد شیشه ای سکوریت

جنس شیشه استفاده شده در این نوع از تخته ها از نوع سکوریت بوده و  در کوره حرارت داده شده است. شیشه هایی که حرارت دیده اند مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب از خود نشان می دهند.

تخته وایت برد مغناطیسی

تخته وایت برد مغناطیسی علاوه بر نشکن بودن دارای خاصیت مغناطیسی نیز هستند. این مسئله به این معنا است که شما می توانید به راحتی نوت های مختلف را روی کاغذ بنویسید و آن ها را به وسیله آهن ربا به این تخته ها وصل کنید.

 

انواع مختلف روکش وایت برد

  • ملامین

اولین تخته سفید  با استفاده از این روکش ساخته شده است . این روکش ها از پلاستیک سخت و چند لایه تشکیل شده است.  همچنین از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. تنها ایراد این نوع روکش ها، سطح براق آن ها است که باعث بازتاب نور شدید می شد.

  • پرسلین

این روکش ها نسبت به روکش های قبلی از درجه کیفی بالایی برخوردار بودند. همچنین به علت استفاده از یک نوار فلزی در اطراف آن، تخته وایت برد ساده خاصیت آهنربایی پیدا می کرد. تخته هایی که با استفاده از پرسلین روکش می شود، دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند.

  • روکش مغناطیسی

روکش مغناطیسی به وسیله ورق فولادی ساخته شده است. این ورق ها را به وسیله رنگ سفید کوره ای پوشش می دهند. سطح این ورق ها در برابر خط و خش مقاوم هستند. به علاوه این ورق ها سطحی صاف و یکنواختی را در تخته ها ایجاد می کنند.

  • روکش فرمیکا

این نوع روکش ها از الیاف کاغذی ساخته می شود .همچنین با استفاده از یک لایه ورق ملامین روی سطح آن را می پوشانند.

  • روکش شیشه ای

این ورق ها لعاب دار هستند. با استفاده از رنگ های مخلوط شده است. با سرامیک و شیشه روی ورق های فولادی را پوشش می دهند. تخته هایی که با  این روکش ساخته می شوند بسیار با کیفیت و ضدخش هستند.

 

بیشتر بخوانید : وایت برد و اجزایی متشکل آن

اجزای تشکیل دهنده تخته وایت برد

تخته وایت برد ساده از اجزای مختلفی تشکیل می شود .

  • یک صفحه سفید بزرگ با سطحی صاف
  • قسمت پشتی آن که از جنس فیبر است . نقش آن نگهداری از صفحه اصلی می باشد. این قسمت را با استفاده از چسب به بخش اصلی تخته وایت برد ساده متصل می کنند.
  • دور تا دور این دو قسمت به وسیله یک زهوار فلزی از جنس آلومینیوم می باشد.
  • در قسمت پشت  تخته ها، یک بست برای آویزان کردن تخته بر روی دیوار وجود دارد.

تخته وایت برد ساده

زهوار تخته وایت برد

سخن آخر

تخته سفید ها به علت ویژگی های منحصر به فردشان از جمله، آموزش سریع، ایجاد نکردن آلرژی، وزن سبک و قابلیت جا به جایی جایگزین مناسبی برای تخته سیاه ها هستند. امروزه انواع مختلفی از این تخته ها تولید می شوند. تخته وایتبرد سفید ساده، دارای هیچ گونه امکانات جانبی نمی باشد. همچنین این تخته ها دارای اندازه های مختلفی هستند. شما می توانید انواع مختلف تخته وایتبرد ،تخته وایت برد شیشه ای ، تابلو اعلانات ساده ….را از سایت ما (آبادبرد) به صورت غیر حضوری تهیه نماید.

 

 

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن گفتگو...
نیاز به مشاوره دارید؟
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟