هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ساختار ماژیک وایت برد

ساختار ماژیک وایت برد

ساختار ماژیک وایت برد

اینکه اول تخته وایت برد اختراع شد یا ماژیک وایت برد مساله مهمی نیست و پیگیری آن مانند مرغ و تخم مرغ کار بیهوده ای است  . ولی با پیدایش تخته وایت برد و اختراع آن وسیله ای باید باشد تا روی این برد سفید بتوان نوشت .

با دیگر لوازم نوستاری تفاوت وسیعی دارد . همچنین کیفیت و نوع استفاده ماژیک ها نیز با هم متفاوت است . البته مساله مهمتر این است که وسیله ای باشد تا بتوان به راحتی بر روی تخته وایت برد نوشت ، پس روان بودن و راحت پاک شدن اثر آن نیز نکته بسیار مهمی است .

ساختار ماژیک وایت برد

 

 

هنگام خرید یک ماژیک وایت برد اگر برای بار اول درپوش آن را بردارید متوجه خواهید شد که نوک اسفنج مانند آن رنگ سفیدی دارد .  مطمئنا متعجب خواهید شد . ولی اگر کمی بیشتر و دقیق تر به ان نگاه کنید متوجه می شوید که چندان هم پیچیده نیست .

وقتی بر روی تخته وایت برد اثری از ماژیک بکشید.  با کمی دقت متوجه خواهید شد  . که ابتدا رد کشیده شده به حالت مایع است . بعد از گذشت تنها چند ثانیه رد به جا مانده یک خط است . که از دانه های پودری بسیار ریزی تشکیل شده است.  با کشیدن ابر مخصوص تخته وایت برد به راحتی پاک می شود . دلیل این فرایند یک فرمول بسیار ساده است که در ماژیک وایت برد به کار رفته است .

بیشتر بخوانید: ماژیک تخته وایت برد

ساختار ماژیک و

ایت برد

اگر یک ماژیک وایت برد را کالبد شکافی کنیم به چند وسیله ی کوچک می رسیم . اول از همه تنه ی اصلی ماژیک است .  از یک لوله ی پلاستیکی تشکیل شده است . که در نوک آن یک استوانه فیبری است . که وظیفه ی انتقال جوهر از ماژیک به سطح تخته وایت برد را دارد ، در انتهای نوک ماژیک یک استوانه ابری است که لایه ی خارجی آن از جنس پلاستیک است . تا جوهر داخل آن به بیرون انتقال پیدا نکند . جوهر تغذیه کننده در این استوانه نگهداری می شود.  ( در مدل های شارژی ماژیک وایت برد این استوانه را می توان به وسیله جوهر زاپاس پر کرد و مجدد از آن استفاده کرد. ).

در قسمت انتهایی ماژیک نیز یک در پوش قرار دارد تا مغزن جوهر از داخل ماژیک خارج نشود . قطعه آخر نیز در پوش قسمت نوک ماژیک است . که وظیفه ی جلوگیری از خشکک شدن نوک آن را دارد .

ماژیک وایت برد

بعد از توضیحات در مورد قطعات تشکیل دهنده کمی هم به نوع عملکرد ماژیک وایت برد می پردازیم . در داخل قسمت مخلوطی شکل یا استوانه ای شکل ماژیک یک مخلوطی از جوهر و حلال وجود دارد . که البته حلال را می توان همان الکل نیز نامید . بدیهی است که الکل داخل ماژیک با الکلی که ما در ذهن خود می پنداریم فرق هایی نیز دارد . وظیفه ی این حلال ایجاد یک جوهر با کیفیت و روان برای نوشتن بر روی تخته وایت برد است  و جوهر داخل بدنه را به نوک ماژیک انتقال می دهد .

بیشتر بخوانید : وایت برد و اجزایی متشکل آن

مهمترین نکته

مهمترین نکته این است که جوهر چسبندگی خوبی داشته باشد .  هم به راحتی از داخل ماژیک به نوک و بعد از آن به سطح وایت برد انتقال پیدا کند . عملکرد آن هم به این صورت است که وقتی نوک ماژیک را بر روی سطح تخته وایت برد فشار می دهیم  . جوهر به همراه محلول بر روی وایت برد کشیده می شوند و بد از گذشت چند لحظه محلول تبخیر می شود .  یک رد رنگی بر روی آن باقی می ماند که این خط متشکل از پودر رنگ است . که به راحتی از روی تخته وایت برد نیز پاک می شود .  این عملکرد باعث می شود تا شاهد جادوی ماژیک وایت برد باشیم .

چه ویژگی هایی در انتخاب تخته وایت برد شیشه ای تاثیرگذار هستند؟

استفاده از ماژیک مناسب برای تخته وایت بردهای شیشه ای اهمیت زیادی دارد. هر ماژیک باید از سه ویژگی مهم برخوردار باشد.

  • جوهر مناسب داشته باشد

جوهر مورد استفاده در ماژیک های تخته وایت برد شیشه ای دارای دو نمونه یکبار مصرف و شارژی است. استفاده از نمونه های یکبار مصرف مقرون به صرفه نیست. اگر انتخاب شما ماژیک های قابل شارژ هستند . بهتر است کیفیت جوهر مورد استفاده در آن را مورد توجه قرار دهید. ماژیک هایی که جوهر آنها سریع خشک می شود و کیفیت رنگ مناسبی دارند بیش از بقیه نمونه های ماژیک تخته وایت برد شیشه ای مورد توجه هستند.

  • نوک ماژیک

کارایی ماژیک ها باعث می شود تا دارای نوک های متفاوتی باشند. نوک ماژیکی که برای نوشتن استفاده می شود با نمونه هایی که برای نقاشی و طراحی استفاده می شوند متفاوت است. بر این اساس نوع نوک ماژیک ها در سه نوع دسته بندی نوک تیز، نوک تخت و نوک گرد قرار می گیرند.

  • بوی جوهر ماژیک

ترکیباتی که در تولید جوهر ماژیک های وایت برد استفاده می شوند مستقیما با بوی آن در ارتباط هستند. در ترکیب برخی از جوهرها از الکل، زایلن، تولوئن استفاده می شود که باعث بوی بد ماژیک تخته وایت برد شیشه ای می شود. از آنجا که کاربران مدت زمان زیادی با این ماژیک کار می کند بهتر است از  نمونه هایی از ماژیک که فاقد الکل هستند استفاده کنند.

ساختار ماژیک وایت برد در گذر زمان

تا کنون مدل های متنوعی از ماژیک وایت برد ساخته شده اند . که البته کارایی آنها با هم یکسان است ولی در عملکرد کمی باهم متفاوت هستند ، مانند ماژیک های وایت برد رنگی که بر روی تخته وایت برد های شیشه ای کاربرد دارد.  یا ماژیک های قابل شارژ که در مقاله های دیگر مفصل تر به آن می پردازیم .

با گذشت زمان و البته پیشرفت روز افزون ابزار های مختلف نوشتاری شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد نسل های جدید ماژیک های وایت برد باشیم . با عملکرد های جدید آن نیز روبرو شویم .

بیشتر بخوانید : مهمترین ویژگی های ماژیک تخته وایت برد شیشه ای

امروزه با الهام گرفتن از ماژیک های وایت برد ابزار های نوشتاری مختلفی ساخته شده است . از خودکار هایی که مانند یک ماژیک وایت برد  می نویسند هم به راحتی پاک می شوند.  تا قلم های هوشمند تلفن های همراه که قابلیت های فوق العاده ای دارند.  و روز به روز نیز به امکانات آنها افزوده می شود . انسان همیشه به فکر بهترین امکانات برای خود می باشد.  و دور از انتظار نیست که با ساخت ابزار های جدید تر همه را متعجب کند ، پس منتظر محصولات فوق العاده جدید باشید .

شما می توانید از طریق سایت ما با مناسب ترین قیمت تخته وایت برد خریداری کرده و یا سفارش دهید. ما بهترین تخته وایت برد ها ،تخته وایت برد شیشه ای ،تابلو اعلانات ،ماژیک وایت برد  ،تخته پاک کن….را با بهترین کیفیت به شما ارائه می کنیم.

بیشتر بخوانید:تخته پاکن تخته وایت برد

 

 

 

منبع:https://decokadeh.com

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن گفتگو...
نیاز به مشاوره دارید؟
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟